Iskolára felőkészítés másképp
NILD Terápia
A NILD program célja a gyermekek kompetenciájának és egyben magabiztosságának fejlesztése annak érdekében, hogy az egyén egész életében képes legyen az önálló tanulásra.

Filozófiája, hogy minden egyén képes tanulni. Ennek fényében célzott fejlesztést nyújt a gyenge és sérülékeny megismerési, információ feldolgozási és gondolkodási rendszerek számára. A hatékony segítségnyújtás érdekében, első lépésben képesség- és részképesség vizsgálati mérés történik a gyengén működő területek meghatározása céljából. Ezután kerül sor az egyénre szabott program megtervezésére. A NILD program jelenleg 26 technikát tartalmaz, amelyek hatásosan fejlesztik a tanulási zavarokat okozó hibásan működő részképességeket. Az Ovis NILD ebből 5 alaptechnikát használ. A technikákhoz változatos eszköztár tartozik, amit a terapeuta tudatosan tervezett módon alkalmaz a hibásan működő funkciók fejlesztése érdekében.
További sajátosságai a NILD Tanulási Terápiának:
- Integráltan fejleszti a tanuláshoz szükséges részképességeket és készségeket a magasabb szintű gondolkodási funkciókkal együtt. Nagy hangsúlyt kap az önszabályozó rendszer, a tudatos figyelem fejlesztése, ami visszahat a tanulásra és a mindennapi életre.
- A gyakorlati és szociális készségek a terapeuta által irányított transzcendencia - ugyanannak a funkciónak kivetítése más jellegű feladatra, szituációra - hatására fejlődnek.
- Intenzív a foglalkozások során az egyén legtöbb kognitív funkcióját éri inger, ami annak megerősödéséhez vezet. A gyermek állandóan aktív részese a feladatoknak, miközben egyre gazdagodó nyelvi eszközeivel mind pontosabban fejezi ki önmagát, fogalmazza meg gondolatait és tanulási stratégiáit.
- Lehetőség szerint bevonja a szülőket is a fejlesztő folyamatba, hogy a szülő, is részese lehessen a gyermek fejlődésének.
- Egyéni odafigyelés. A gyermek a terápia során megkapja azt az egyéni odafigyelést, azt a biztonságot nyújtó környezetet, ahol bátran megnyilvánulhat.
- A foglalkozás kiscsoportos (maximum 4 fő) és 60 perc időtartamú.
5 éves kortól kezdve minden korosztály számára alkalmazható. Az eszközök és a technikák lehetővé teszik a sérült vagy gyenge funkciók hatékony fejlesztését.