Ági Mozgás logo elérhetőségekkel

Ági Mozgás - Blog

Kiemelt cikkek

2025. november 16.
„A kisgyermekem hol ezzel, hol azzal a kezével rajzol... Ez baj?” Sok szülő teszi fel ezt a kérdést 5–6 éves korban. Pedig a kézdominancia nem csak arról szól, melyik kézzel rajzolunk – hanem az iskolai siker egyik alapja is. 🖐️
Tulipán Ágnes
2025. november 14.
A mai gyerekek mozgásvilága egészen más, mint néhány évtizede volt. A sok ülés, a képernyő előtt töltött idő, a szabad mozgás és mászós játékok hiánya miatt az idegrendszer kevesebb olyan ingert kap, amelyek segítenék a csecsemőkori reflexek spontán leépülését.
Tulipán Ágnes
2025. július 27.
Az alapozó terápia egy speciális, mozgásfejlesztésen alapuló módszer, amelyet elsősorban gyerekek számára fejlesztettek ki. A terápia célja az idegrendszer érésének és a különböző idegrendszeri funkciók fejlődésének támogatása, különösen akkor, ha az egyénnél tanulási, viselkedési vagy mozgáskoordinációs problémák jelentkeznek.
Tulipán Ágnes
RSS

Hogyan segíti a csecsemőreflex leépítése gyermekek érzelmi szabályozását?

A mai gyerekek mozgásvilága egészen más, mint néhány évtizede volt. A sok ülés, a képernyő előtt töltött idő, a szabad mozgás és mászós játékok hiánya miatt az idegrendszer kevesebb olyan ingert kap, amelyek segítenék a csecsemőkori reflexek spontán leépülését.

NILD tanulás terápia

A tanulás lehet élmény, nem küzdelem! Hiszem, hogy minden gyermek képes a fejlődésre – csak meg kell találni az utat hozzá! Szülőként a legnagyobb vágyunk, hogy gyermekünk boldog, magabiztos és sikeres legyen. Néha azonban a tanulás útja nehezebb, tele kihívásokkal. Ilyenkor jól jön egy segítő kéz, aki tudja, hogyan bontsa ki a gyermek valódi képességeit.

Figyelemprobléma kialakulása és a képernyő előtt töltött idő

A gyermekek figyelemproblémáinak és a képernyő előtt töltött idő (pl. tévé, okostelefon, tablet, számítógép) közötti összefüggés az utóbbi évek egyik kiemelt kutatási témája lett, mivel a digitális eszközök használata egyre korábbi életkorban kezdődik, és egyre hosszabb időt vesz igénybe. A kutatások során képalkotó eljárások segítségével kimutatták, hogy azoknál a gyerekeknél, akik túlzottan sokat használnak digitális eszközöket, az agy fehérállománya kevésbé fejlett. A túlzott képernyő előtt töltött idő nemcsak a nyelvi és a kommunikációs képességek fejlődését hátráltatja, de a készségfejlesztő mozgástól is túl sok időt vesz el. A mobileszközöket gyakrabban használó óvodások esetében alacsonyabb a szülő-gyerek interakció minősége és mennyisége, mint az ilyen eszközöket nem használó kortársaiknál.

A sakk fejlesztő hatása iskolás gyermekekre

Rendszeres sakkozással a figyelemkoncentráció jelentős mértékben fejleszthető! A sakk nem csupán egy izgalmas stratégiai játék, hanem hatékony eszköz is a gyermekek kognitív és szociális készségeinek fejlesztésére. Számos kutatás igazolja, hogy a sakk rendszeres gyakorlása pozitív hatással van a tanulási képességekre, a problémamegoldó gondolkodásra és az érzelmi intelligenciára.

Next