NILD TANULÁSTERÁPIA – JÁTÉKOS FELKÉSZÜLÉS AZ ISKOLÁRA


NILD TANULÁSTERÁPIA – JÁTÉKOS FELKÉSZÜLÉS AZ ISKOLÁRA
Ismerd meg a gondolkodásfejlesztés játékos módját, hogy gyermeked magabiztosan kezdje az iskolát!
Képzeljünk el egy varázslatos hátizsákot, amibe minden olyan eszköz belekerül, amire egy kisgyermeknek szüksége van ahhoz, hogy jól érezze magát az iskolában: figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszéd, kézmozgás, önbizalom és kíváncsiság!
Az Iskolaelőkészítő NILD fejlesztő program a NILD Tanulási Terápia® óvodáskorú adaptációja. A NILD tanulásterápia (angol nevén: National Institute for Learning Development) éppen ilyen varázslatos hátizsákot töltöget – játékos, mégis célzott gyakorlatokkal segít abban, hogy a gyermekek agya ügyesebben, rugalmasabban működjön. A fejlesztés lényege, hogy intenzíven és változatosan stimulálja az agy megismerő funkcióit (az olvasáshoz, íráshoz, matematikához szükséges részképességeket). Nem tantárgyakat tanít, hanem gondolkodni tanít – hiszen ez az egyik legfontosabb iskolaérettségi követelmény.
Kinek való a tanulásterápia?
Ez a módszer különösen hasznos lehet azoknak a nagycsoportos óvodásoknak, akik:
- még nehezebben figyelnek hosszabb ideig,
- kihívást jelent számukra az iránykövetés vagy a kétlépéses utasítások megértése,
- kissé lassabban reagálnak új helyzetekre,
- kevésbé bátrak az önálló feladatmegoldásban,
- vagy egyszerűen csak extra támogatásra vágynak ahhoz, hogy magabiztosan induljanak el az iskolába vezető úton.
Mi történik egy foglalkozáson?
A foglalkozáson a hiányos képességek stimulálása történik, több területre fókuszálva, intenzíven. A proximális fejlődési zónában dolgozunk, egyénre szabottan, szülő bevonásával (házi feladat, otthoni gyakorlás). A fejlesztést vizsgálat előzi meg, képesség és részképesség vizsgáló tesztek segítségével. Ezután következik az egyénre szabott program megtervezése. A feltárt tanulási képességek figyelembe vételével a NILD program technikáiból kiválasztjuk azokat, amelyek célzott segítséget nyújtanak a diszfunkciók, gyenge képességek fejlesztésére óvodás korú gyermeknél.
A gyerekek szinte észre sem veszik, hogy „tanulnak” – mert játszanak, tornáznak, beszélgetnek, építenek, rajzolnak, ritmust dobolnak, miközben az agyuk intenzíven dolgozik!
A terápia egyéni vagy kiscsoportos formában zajlik, és mindig a gyermek saját fejlődési szintjéhez igazodik. A cél nem a „gyorsítás”, hanem az érés segítése – türelemmel, szeretettel és szakmai hozzáértéssel.
- Az egyéni foglalkozás 45 perc,
- a csoportos foglalkozás 60 perc (maximum 4 fő).
Hetente kétszer javasolt.
Miért jó iskola előtt?
Az iskolai beválás nemcsak tudás kérdése – legalább ilyen fontos, hogy a gyermek tudjon figyelni, merjen kérdezni, kitartson, és higgyen magában. A NILD terápiával megalapozhatók ezek a készségek, így az iskolakezdés nem félelmetes ugrás, hanem örömteli lépés lesz!
Az iskolakezdés olyan, mint egy nagy kaland – de hogy ez a kaland örömteli és sikeres legyen, fontos, hogy a gyermek megtanuljon:
- figyelni és feladatra hangolódni,
- logikusan gondolkodni,
- önbizalommal kérdezni és válaszolni,
- és akkor is kitartani, ha valami elsőre nem sikerül.
A NILD terápiás folyamat éppen ezekben támogatja őket, méghozzá nem erőltetve, hanem belülről motiválva a gyermeket.
Egy kis „agytréning” az iskolára!
A NILD tanulásterápia tehát nemcsak a meglévő nehézségeket segíti leküzdeni, hanem megerősíti azokat a készségeket is, amikre az iskolaérettséghez szükség van. Olyan, mint egy finomhangoló műhely az iskola előtt – ahol a gyermek megtapasztalja: „képes vagyok rá!”
Ha úgy érzed, hogy gyermeked még „érik” az iskolára, vagy szeretnéd őt egy kicsit tudatosabban támogatni ebben az átmeneti időszakban, a NILD tanulásterápia játékos, mégis tudományosan megalapozott módszere csodás útitárs lehet ebben.