Ági Mozgás logo elérhetőségekkel

Ági Mozgás - Blog

RSS

Figyelemprobléma kialakulása és a képernyő előtt töltött idő

A gyermekek figyelemproblémáinak és a képernyő előtt töltött idő (pl. tévé, okostelefon, tablet, számítógép) közötti összefüggés az utóbbi évek egyik kiemelt kutatási témája lett, mivel a digitális eszközök használata egyre korábbi életkorban kezdődik, és egyre hosszabb időt vesz igénybe. A kutatások során képalkotó eljárások segítségével kimutatták, hogy azoknál a gyerekeknél, akik túlzottan sokat használnak digitális eszközöket, az agy fehérállománya kevésbé fejlett. A túlzott képernyő előtt töltött idő nemcsak a nyelvi és a kommunikációs képességek fejlődését hátráltatja, de a készségfejlesztő mozgástól is túl sok időt vesz el. A mobileszközöket gyakrabban használó óvodások esetében alacsonyabb a szülő-gyerek interakció minősége és mennyisége, mint az ilyen eszközöket nem használó kortársaiknál.

A sakk fejlesztő hatása iskolás gyermekekre

Rendszeres sakkozással a figyelemkoncentráció jelentős mértékben fejleszthető! A sakk nem csupán egy izgalmas stratégiai játék, hanem hatékony eszköz is a gyermekek kognitív és szociális készségeinek fejlesztésére. Számos kutatás igazolja, hogy a sakk rendszeres gyakorlása pozitív hatással van a tanulási képességekre, a problémamegoldó gondolkodásra és az érzelmi intelligenciára.

Az Ön gyermeke a jövő munkavállalója

A jövő munkaerőpiacán a gyorsan változó technológiai, gazdasági és társadalmi trendek miatt az alapkészségek és képességek hangsúlya eltolódik. Milyen készségekre lesz szükségük a munkavállalóknak ahhoz, hogy hatékonyan dolgozhassanak és eligazodjanak az életben? 1. Digitális írástudás és technológiai kompetencia 2. Kritikus gondolkodás és problémamegoldás 3. Kommunikáció és együttműködés 4. Alkalmazkodóképesség és tanulási hajlandóság 5. Kreativitás és innováció 6. Önállóság és önmenedzsment 7. Környezettudatosság és fenntarthatósági gondolkodás 8. Multikulturális és globális szemlélet

NILD TANULÁSTERÁPIA – JÁTÉKOS FELKÉSZÜLÉS AZ ISKOLÁRA

Ismerd meg a gondolkodásfejlesztés játékos módját, hogy gyermeked magabiztosan kezdje az iskolát! Az Iskolaelőkészítő NILD fejlesztő program a NILD Tanulási Terápia® óvodáskorú adaptációja. A NILD tanulásterápia (angol nevén: National Institute for Learning Development) – játékos, mégis célzott gyakorlatokkal segít abban, hogy a gyermekek agya ügyesebben, rugalmasabban működjön. A fejlesztés lényege, hogy intenzíven és változatosan stimulálja az agy megismerő funkcióit (az olvasáshoz, íráshoz, matematikához szükséges részképességeket). Nem tantárgyakat tanít, hanem gondolkodni tanít – hiszen ez az egyik legfontosabb iskolaérettségi követelmény.

Szenzoros integrációs zavar

Napjainkban egyre több kisgyermeket érint a szenzoros integrációs zavar, amelyről sajnos még mindig kevés szó esik, holott rendkívül lényeges a probléma felismerése és kezelése. A szenzoros feldolgozási zavar egy neurológia probléma mely felmérések szerint a gyerekek 16%-át érinti (forrás: www.spdstar.org).

Next